Trwa ładowanie...
Masz nową wiadomość
Do poprawnego działania systemu JavaScript musi byc odblokowany w przeglądarce!
Pobierz instrukcję odblokowania JavaScript w przeglądarce
Do poprawnego działania systemu zalecana jest najnowasza wersja jednej z poniższych przeglądarek:
Chrome
,
Firefox
lub
Internet Explorer
Strona główna
Informator o ofercie
Wolne miejsca
Terminarz
Zasady naboru
Pliki do pobrania, instrukcja
Strona główna
Informator o ofercie
Wolne miejsca
Terminarz
Zasady naboru
Pliki do pobrania, instrukcja
<!DOCTYPE html> <html> <head> </head> <body> <p style="text-align: center;"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt; color: #3598db;"><strong><span style="font-size: 24pt;">Zasady naboru</span> </strong></span></p> <p><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt; color: #3598db;"><strong>1. PODSTAWY PRAWNE</strong></span></p> <p><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;"><strong>Zasady przyjęć do klas VII dwujęzycznych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2022/2023 zostały przygotowane w oparciu o zapisy:</strong></span></p> <ul> <li><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 z późn. zm.);</span></li> <li><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. poz. 1737);</span></li> <li><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">Uchwały Nr XLI/1062/2017 Rady m.st. Warszawy z dnia 9 lutego 2017 r. <em>w sprawie składania wniosków o przyjęcie do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz szkół podstawowych prowadzonych przez m.st. Warszawę </em>(Dz. Urz. Woj. Maz. poz. 1645).</span></li> </ul> <p><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt; color: #3598db;"><strong>2. ZASADY PRZYJĘĆ</strong></span></p> <p><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">Zgodnie z § 1 Uchwały Nr XLI/1062/2017 Rady m.st. Warszawy w postępowaniu rekrutacyjnym do klas VII dwujęzycznych - wniosek o przyjęcie można składać <strong>do dowolnej liczby szkół</strong>, które prowadzą postępowanie rekrutacyjne do oddziałów dwujęzycznych.</span></p> <p><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">Zgodnie z art. 139 ustawy Prawo oświatowe:</span></p> <ol> <li><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">Do oddziału dwujęzycznego w publicznej szkole podstawowej przyjmuje się <u>w pierwszej kolejności ucznia tej szkoły</u>, który:</span></li> </ol> <p><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">1) otrzymał promocję do klasy VII;</span></p> <p><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">2) uzyskał pozytywny wynik sprawdzianu predyspozycji językowych przeprowadzonego <u>na warunkach ustalonych przez radę pedagogiczną.</u></span></p> <ol start="2"> <li><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunki, o których mowa w ust. 1, niż liczba wolnych miejsc w oddziale, o którym mowa w ust. 1, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:</span></li> </ol> <p><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">1) wynik sprawdzianu predyspozycji językowych, o którym mowa w ust. 1 pkt 2;</span></p> <p><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">2) wymienione na świadectwie promocyjnym do klasy VII szkoły podstawowej oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego – <strong>max 54 punkty, </strong>przy czym za oceny wyrażone w stopniu:</span></p> <p style="padding-left: 40px;"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">a) celującym – przyznaje się po <strong>18 punktów</strong>;</span></p> <p style="padding-left: 40px;"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">b) bardzo dobrym – przyznaje się po <strong>17 punktów;</strong></span></p> <p style="padding-left: 40px;"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">c) dobrym – przyznaje się po <strong>14 punktów</strong>;</span></p> <p style="padding-left: 40px;"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">d) dostatecznym – przyznaje się po <strong>8 punktów</strong>;</span></p> <p style="padding-left: 40px;"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">e) dopuszczającym – przyznaje się po <strong>2 punkty</strong>.</span></p> <p><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">3) świadectwo promocyjne do klasy VII szkoły podstawowej z wyróżnieniem – <strong>7 punktów.</strong></span></p> <ol start="3"> <li><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu oddział, o którym mowa w ust. 1, nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie kryteria, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe, tj.:</span></li> </ol> <p><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">1) wielodzietność rodziny kandydata;</span></p> <p><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">2) niepełnosprawność kandydata;</span></p> <p><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;</span></p> <p><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;</span></p> <p><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;</span></p> <p><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;</span></p> <p><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.</span></p> <p><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">Kryteria, o których mowa powyżej mają jednakową wartość.</span></p> <ol start="4"> <li><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">W przypadku wolnych miejsc do oddziałów dwujęzycznych w publicznych szkołach podstawowych na trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego, mogą być przyjęci kandydaci <strong>niebędący uczniami tej szkoły,</strong> którzy przystąpili do tego postępowania. Przepisy ust. 1–3 stosuje się.</span></li> </ol> </body> </html>